Lelaki merupakan makhluk yang diciptakan tuhan sebagai seorang pemimpin, banyak para wanita masih belum memahami dan mengerti sifat-sifat dasar para lelaki. Perbezaan lelaki dan wanita memang sangat ketara, dan bagi para wanita ada baiknya anda mengetahui sifat lelaki berikut ini.

Sebenarnya lelaki itu tak serumit apa yang dibayangkan oleh para kaum wanita, asalkan wanita itu mengerti apa yang di inginkan oleh lelaki, yang membuat rumit adalah wanita terlalu menggunakan perasaannya sedangkan lelaki selalu menggunakan logiknya, lelaki itu simple dan paling tidak suka dengan kerumitan. untuk lebih jelas berikut adalah sifat lelaki yang perlu diketahui wanita.


6 Sifat lelaki Yang perlu Wanita Tahu


1. Lelaki mempunyai EGO yang Tinggi

sifat ego setiap lelaki jauh lebih tinggi berbanding wanita, terkadang lelaki merasa dialah yang paling betul, sebenarnya itu diciptakan kerana naluri kepimpinan yang lelaki miliki. Jadi jangan suka membanggakan laki2 lain di depannya .. Kerana dia ingin hanya dia laki2 terbaik dimata kamu ..


2. Lelaki Itu Cemburuan

Bagi para wanita jangan anda fikir bahawa lelaki tidak mempunyai sifat cemburu seperti anda, Jangan fikir hanya wanita sahaja yg punyai sifat cemburu, lelaki sebenarnya 'lebih' cemburu, hanya trkdng dia memendamnya dlm hati, dan mengalihkan pd hal lain,, (misalnya,, ada laki2 lain yg sering melihat kamu, maka dia akan segera mengajak kamu pergi dari tempat itu,, kerana dia cemburu


3. Lelaki Itu Liar dan Kasar

Jangan terkejut jika saat dia dlm keadaan bermasaalah,, kadang2 dia dengan sengaja meletakkan barang dgn keras, kerana dia ingin kamu tahu bhw dia punyai masalah,, atau ada yang tidak disukainya. Jangan balas kekasarannya dgn kemarahan tapi tetap saja dalam keadaan tenang,. Saat sendiri berdua, tanyakan baik2. Maka dia akan menceritakn segala masaalahnya.


4. Lelaki Suka Menjadi No.1

Saat dia memerlukan sesuatu, maka dahulukan lah dia, meskipn kamu sibuk dengan hal lain, kerana dia akan merasa tidak di perhatikan.


5. Lelaki itu Bayi besar kamu yang suka MERAJUK

Apalagi saat dia bicara,, jangan cuba2 kamu sibuk dgn HP, dia akan trsinggung kerana merasa diabaikan. Semasa tidur, jangan coba2 kamu membelakangginya saat dia belum tidur, dia akan merasa kamu sudah tidak suka padanya ..

Saat dia makan, temanilah .. Meskipn kamu masih kenyang .. Kerana dia akan merasa sangat sendiri,,, jika makan tapi tak di temani dan dilayani ..


6. Namun Lelaki itu adalah PENCINTA SEJATI

Jika hatinya sdh memilih untuk mencintaimu, maka dia akan melakukan apa-apa untuk membahagiakan orang yang di cintainya.

Dengan demikian jelas sudah bagi anda para wanita untuk mengetahui sifat dasar lelaki. Sekian ulasan dari saya mengenai 6 Sifat lelaki Yang perlu Wanita Ketahui semoga bermanfaat bagi anda khususnya bagi wanita.Wassalam

Post a Comment

 
Top